mandag den 16. april 2012

Ferieønsker: Bali

Der findes rigtig rigtig mange steder jeg godt kunne tænke mig at besøge i nogle uger, og Bali har i mange år stået øverst på ønskelisten.

Bali, ø i det centrale Indonesien øst for Java, adskilt herfra af et smalt stræde (3 km); 5560 km2, 3,9 mio. indb. (2010). 
Eneste store by er provinshovedstaden Denpasar (788.500 indb. (2010)).
      Bali ligger tæt ved ækvator med en gennemsnitstemperatur på 28-30 °C året rundt og regntid fra oktober til marts. Øen ligger som toppen af en ung bjergkæde, og en gruppe af aktive vulkaner optager en stor del af det centrale Bali. Det hinduistiske hellige bjerg Gunung Agung (3142 m) er øens højeste.

Ser der ikke bare skønt ud! Ü






Alle billeder er lånt fra fdm-travel.dk
Tekst fra Gyldendal - Den store danske encyklopædi 

3 kommentarer:

Design À la Camara sagde ...

ooooooooh, hvor smukt - dejligt med ønsker - mon ikke det når at blive indfriet og drømme kan gå i opfyldelse - balsm for sjælen - huske lige at sende postkort, som et lille plaster på såret :-D

Heart Design sagde ...

Sender gerne postkort til ALLE, hvis bare jeg kommer til Bali :D

Mia Folkmann sagde ...

Tænk engang at ligge i solen i en liggestol på den strand! SUK! Jeg kan ikke engang huske, hvornår jeg sidst har gjort det....

Bali har også altid været på min ønskeseddel; der ser da så vidunderligt ud... :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...